2018. április 4., szerda

Az eszköz önmagában nem elég...

Az egyik órán kipróbálhattunk néhány képszerkesztő alkalmazást egy Apple Ipad tablet segítségével. Sem én, sem a feladatbeli párom nem dolgoztunk még ilyen eszközzel, így talán a legnagyobb kihívást nem is a képszerkesztő használata, hanem a rendszerben való tájékozódás jelentette (akár az olyan esszenciális kérdések, mint a: Hogyan is kellene ezt bezárni? Hogyan is tudok innen visszalépni?). Ekkor tudatosult bennem, hogy én, mint napi telefon, laptop, Facebook stb. használó mennyire elveszettnek érzem magam az adott eszköz mellett, ha nem ismerem a rendszer használatát, apróbb fortélyait, az általa nyújtott lehetőségeket. Nyilvánvalóvá és egészen közelivé vált számomra, hogy az eszköz önmagában nem elég.
Hiába kap a pedagógus laptopot, táblagépet, interaktív táblát, ha nem ismeri az eszközben rejlő milliónyi lehetőséget, mellyel színesebbé, a tanulók számára izgalmasabbá, könnyebben érthetővé és befogadhatóbbá alakíthat egy tananyagot.
Ennek kapcsán találtam rá egy jelenleg is futó "Digitális kompetencia fejlesztése" nevű projektre. A projekt céljai között az eszköztár bővítése mellett szerepel többek között a digitális kompetencia fejlesztő pedagógus-továbbképzések szervezése és megvalósítása, különböző workshopok szervezése, kiadványok, tájékoztatók készítése, melyek segítségével a pedagógusok megszerezhetik azt a gyakorlati tudást, mellyel hatékonyabb felhasználói lesznek a biztosított eszközöknek. A továbbképzési programok kínálatának bővítése pedig hozzásegítheti a tanítókat, tanárokat az egész életen át tartó tanuláshoz, a naprakész tudáshoz ezen a napról-napra fejlődő területen.

A projektről bővebben: http://kk.gov.hu/digitalis-kompetencia-fejlesztese



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése