2018. március 10., szombat

Könyvajánló


Találtam egy könyvet, amely számomra nagyon érdekes témákat feszeget a digitális technika és az oktatás témakörében. Kifejezetten pedagógusoknak írták, hogy ne térjenek a digitális világban arról az útról,  amely a 21. századi tanulókat a pedagógussal összeköti. Arra törekszik, hogy kompetenciát adjon a pedagógus kezébe, hogy az újuló technika ne félelmetes ellenségként hajoljon föléje, hanem kézen fogva egymást segíthessék. És bevallom számomra a pedagógiai tevékenység több szempontból is művészet, kiváltképp akkor, ha valaki a legtöbb rendelkezésre álló eszközt a növendékei tudásának bővítésére használja ki.

Minekutána így bevezettem a könyvet, az a tervem hogy ebből a számomra leghasznosabbnak vélt fejezetek tartalmát megosztom veletek.

Na de lássuk is, hogy kívülről, hogy néz ki a könyv és mit ígér nekünk:

Képtalálat a következőre: „teaching digital natives”
A könyv borítója


  A bevezetésben elmondja, hogy miben változott a világ az elmúlt években, ami magával vonzza azt is, hogy az oktatás és a tanulóink igényei is mások lettek. A második fejezetben a pedagógusnak abban próbál segíteni, hogy segítsen abban, hogy is lehet hatékonyan magunkra vonni tanulóink figyelmét, és elérni, hogy akarjon és szeressen velünk dolgozni

Amiket ajánl:

  •  Szervezzünk tanulmányi kirándulásokat (az író szerint ez a legnépszerűbb a tanulók között)
  • Alakíttassunk velük csoportokat, ahol ötletelhetnek vitázhatnak
A hatodik fejezetben kifejti, hogyan működhetünk együtt a tanulókkal a digitális technológia segítségével:

  • Adjunk olyan csoportfeladatokat, amelyek során segítségül hívhatják az eszközeiket és a lehetőséget minél kreatívabban használhassuk fel!
  • Fogadjuk el, hogy nem minden tanulónak van lehetősége, vagy nem is biztos, hogy szereti a digitális technika által kínált stratégiákat. Nekik is hagyjuk meg a szabadságot!
  • Használjuk a Web 2.0 által adott lehetőségeket: Ne csak a hagyományos módon tartsuk meg az órát: keressünk a felkészüléshez segédanyagokat pl.: rengeteg kémiai kísérlet a YouTube- on is elérhető. Ennek alkalmazásával a gyermekek megtanulhatják az eddig használt eszközeik új, konstruktív felhasználását!
  • Hagyjuk, hogy a diákjaink az órán egymást taníthassák, hiszen ők már a szakértői az információ szerzésnek!
  • Készítsünk interaktív tananyagot számukra, melyhez otthon is hozzájutnak: pl.: nyelvtanulás: digitáliszsókártyák!
  • Használjuk ki a digitális technológiai által nyújtott akadálymentesítés lehetőségét is!

Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz! Én úgy gondolom, hogy hasznos az új és régi generációs pedagógusok számára is, mert olyan ötleteket nyújthat, amik talán eszünkbe sem jutnak és mégis a mi és diákjaink életét is könnyebbé teszi.

Forrás: 

Mark Presky  (2010) Teaching digital natives: Partnering for real learning

A könyv itt elérhető online: 

Könyvtári jelzet: 371 P 90

ISBN: 978 1 4129 7541 4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése