Találtam egy könyvet, amely számomra nagyon érdekes témákat feszeget a digitális technika és az oktatás témakörében. Kifejezetten pedagógusoknak írták, hogy ne térjenek a digitális világban arról az útról, amely a 21. századi tanulókat a pedagógussal összeköti. Arra törekszik, hogy kompetenciát adjon a pedagógus kezébe, hogy az újuló technika ne félelmetes ellenségként hajoljon föléje, hanem kézen fogva egymást segíthessék. És bevallom számomra a pedagógiai tevékenység több szempontból is művészet, kiváltképp akkor, ha valaki a legtöbb rendelkezésre álló eszközt a növendékei tudásának bővítésére használja ki.
Minekutána így bevezettem a könyvet, az a tervem hogy ebből a számomra leghasznosabbnak vélt fejezetek tartalmát megosztom veletek.
Na de lássuk is, hogy kívülről, hogy néz ki a könyv és mit ígér nekünk:
![]() |
A könyv borítója |
Amiket ajánl:
- Szervezzünk tanulmányi kirándulásokat (az író szerint ez a legnépszerűbb a tanulók között)
- Alakíttassunk velük csoportokat, ahol ötletelhetnek vitázhatnak
A hatodik fejezetben kifejti, hogyan működhetünk együtt a tanulókkal a digitális technológia segítségével:
- Adjunk olyan csoportfeladatokat, amelyek során segítségül hívhatják az eszközeiket és a lehetőséget minél kreatívabban használhassuk fel!
- Fogadjuk el, hogy nem minden tanulónak van lehetősége, vagy nem is biztos, hogy szereti a digitális technika által kínált stratégiákat. Nekik is hagyjuk meg a szabadságot!
- Használjuk a Web 2.0 által adott lehetőségeket: Ne csak a hagyományos módon tartsuk meg az órát: keressünk a felkészüléshez segédanyagokat pl.: rengeteg kémiai kísérlet a YouTube- on is elérhető. Ennek alkalmazásával a gyermekek megtanulhatják az eddig használt eszközeik új, konstruktív felhasználását!
- Hagyjuk, hogy a diákjaink az órán egymást taníthassák, hiszen ők már a szakértői az információ szerzésnek!
- Készítsünk interaktív tananyagot számukra, melyhez otthon is hozzájutnak: pl.: nyelvtanulás: digitáliszsókártyák!
- Használjuk ki a digitális technológiai által nyújtott akadálymentesítés lehetőségét is!
Remélem kedvet kaptatok a könyvhöz! Én úgy gondolom, hogy hasznos az új és régi generációs pedagógusok számára is, mert olyan ötleteket nyújthat, amik talán eszünkbe sem jutnak és mégis a mi és diákjaink életét is könnyebbé teszi.
Forrás:
Mark Presky (2010) Teaching digital natives: Partnering for real learning
A könyv itt elérhető online:
Könyvtári jelzet: 371 P 90
ISBN: 978 1 4129 7541 4
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése