2018. február 23., péntek

Bennszülött vagy bevándorló?!


Robog a félév. Az IKT és web 2.0 a gyógypedagógiában kurzus második órájára került már sor a héten.
Sok témát érintettünk és úgy érzem, még nagyon sokat fogunk. Ennek egyik hátulütője a csoportos projekt témaválasztásának kérdésköre volt, nehézkes volt a döntés a sok cím közül. Végül az m-learning – mobileszközök az oktatásban, különös tekintettel a gyógypedagógiai fókuszra elnevezésűt szavaztuk meg.  Ígéretes és nagyon tartalmas topiknak látom, emellett pedig mindenképpen hasznosnak, ugyanis a kurzussal kapcsolatos legfőbb célom, hogy olyan eszközöket, alkalmazásokat ismerhessek meg, amiket a gyakorlat során, tanórákon is tudok alkalmazni, ezt a törekvésemet pedig a témánk is megtámogatja.
A heti óra kapcsán legmélyebb nyomot bennem a digitális bennszülöttség vagy bevándorlóság köre hagyta. Magamat bennszülöttnek tekintem, ennek ellenére többek között szeretek kézzel írni, szeretem a nyomtatott könyveket, szeretem az új könyv illatát, azonban legtöbbször mégis a digitalizáltságot preferálom a mindennapokban. Ahogy sokan mások is.
Viszont hiába a most felnövekvő bennszülött nemzedék, néha soknak tartom, több okból is, ha a néhány hónapos csecsemő kezébe okostelefont ad a szülő, hogy lefoglalja, és ha az óvodás korú kisgyermeket csak úgy lehet leültetni és nyugton ülve tartani ebédeléskor, szimplán az egyszerűség miatt, ha közben előtte a tableten megy a Bogyó és Babóca.
Szükség van az arany középútra szerintem. A bejegyzés írása közben eszembe jutott még néhány dolog. Például, hogy nem szeretem a távirányítós elektromos kapukat sem...
Lehet, hogy mégsem vagyok teljesen bennszülött...?!

Várom a következő órát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése